Το διαδίκτυο ή αλλιώς 'Internet', όπως είναι ευρέως γνωστό στους περισσότερους , έχει γίνει πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας, χωρίς καμία αμφισβήτηση.
Συνεχώς, χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο μέσα από συσκευές όπως ,κινητά τηλέφωνα, Smartphones, tablets και ηλεκτρονικούς υπολογιστές, για διαφόρους σκοπούς με βασικότερους εκ των οποίων την επικοινωνία, την ψυχαγωγία και την πληροφόρηση. Πως όμως φτάσαμε στο σημείο αυτό, να έχουμε έναν τόσο ισχυρό μηχανισμό επικοινωνίας και μετάδοσης πληροφοριών;
Η απάντηση είναι απλή και μπορεί να δοθεί εάν γίνει μια απλή σύγκριση ανάμεσα στο Internet και στα άλλα μέσα. Πριν μια 15ετία η τηλεόραση ήταν το μέσο πληροφόρησης/ψυχαγωγίας, κατά κύριο λόγο, και το τηλέφωνο το μέσο με το οποίο επιτυγχανόταν η επικοινωνία. Ωστόσο, σήμερα αυτές οι ισορροπίες έχουν αλλάξει σε μεγάλο βαθμό καθώς το ιντερνέτ έχει μπει για τα καλά στην ζωή μας. Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι τα 2002 και μιλώντας για τις χώρες της ΕΕ, η πρόσβαση στο διαδίκτυο άγγιζε το 14,2% των νοικοκυριών, φτάνοντας το 2015, το ποσοστό των νοικοκυριών να ξεπερνά το 67%. Όσο αφορά την πληροφόρηση και ψυχαγωγία, το βασικό χαρακτηριστικό του διαδικτύου στο οποίο υπερτερεί σε σχέση με τα υπόλοιπα μέσα, είναι η επιλεκτική πληροφόρηση, δηλαδή με απλά λόγια, η ύπαρξη της επιλογής σε όλους τους τομείς, από τον κάθε χρήστη ξεχωριστά. Το διαδίκτυο μετατρέπει τον παθητικό χρήστη, που τόσα χρόνια είχε δημιουργήσει η τηλεόραση, σε έναν ενεργό χρήστη ο οποίος πρέπει να επιδιώξει, να ψάξει και να αναζητήσει την πληροφορία, να διαβάσει και να κρίνει διαφορετικές απόψεις από μια μεγάλη συλλογή, που του δίνεται απλόχερα. Η κατάσταση είναι παρόμοια και στον τομέα της επικοινωνίας. Ο άνθρωπος μπορεί να επικοινωνήσει όπως ποτέ άλλοτε με τους συνανθρώπους του με τρόπο που ουσιαστικά έχει ως στόχο να προσομοιώσει την άμεση επαφή. Η χρήση ιστοσελίδων όπως τα κοινωνικά δίκτυα, τα οποία έχουν μια ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, καθώς και η χρήση εφαρμογών που προσφέρουν ποιοτική και αμεσότερη επικοινωνία παρέχοντας την επιλογή της 'Βιντεοκλησης' όπως Skype,Viber, κτλ., είναι πλέον ευρέως διαδεδομένη και χρησιμοποιείται καθημερινά από εκατομμύρια ανθρώπους. Όλα αυτά τα νέα δεδομένα διαφοροποιούν και αναβαθμίζουν την επικοινωνία, η οποία επιτυγχανόταν τα προηγούμενα χρόνια με την χρήση του τηλεφώνου.
Μπορούμε λοιπόν να συμπεράνουμε με βάση όλες αυτές τις πληροφορίες πως το διαδίκτυο ουσιαστικά ενσωματώνει κάποιες από τις βασικότερες καθημερινές ανάγκες και ασχολίες του ανθρώπου. Επικοινωνία, πληροφόρηση, ψυχαγωγία, αλλά και πολλά άλλα.
Καταλήγουμε τελικά, πως το διαδίκτυο είναι ένας νέος κόσμος που εξερευνάται από τον καθένα ξεχωριστά. Σε αυτό το ταξίδι εξερεύνησης ο καθένας θα επιλέξει τους προορισμούς του, και τον τρόπο με τον οποίο αυτοί θα εξερευνηθούν, διότι αυτός ο κόσμος έχει πολλά ευεργετικά στοιχεία και πληροφορίες για τον ίδιο τον άνθρωπο, αλλά ταυτόχρονα κρύβει και εγκυμονεί κίνδυνους οι οποίοι κάνουν πολλούς να το αμφισβητούν καθημερινά.