6 Οκτωβρίου 2016

Marketing Concept : The case of The School Project

   Ο πυρήνας και οι βασικές πρώτες ύλες που συνθέτουν την επιστήμη του μάρκετινγκ, είναι η δημιουργικότητα και οι  πρωτότυπες ιδέες.
Όλα τα παραπάνω, αποσκοπούν στην διαφοροποίηση.Διαφοροποίηση, είναι οι λόγοι για τους οποίους ένα προϊόν, μια υπηρεσία ή μια επιχείρηση ξεχωρίζουν απο τον ανταγωνισμό για το γεγονός ότι τους επιλέγουν οι άνθρωποι για την ικανοποίηση των ιδιαίτερων και εξατομικευμένων αναγκών και επιθυμιών τους.Σκεφτείτε ένα εμπορικό δρόμο με πολλά καφέ.Τα καταστήματα που δίδουν ιδιαίτερη βαρύτητα στο σαλόνι, προσέχουν περισσότερο το design του καταστήματος, επιλέγουν concept για να δημιουργήσουν το περιβάλλον που επιθυμούν ή ξεχωρίζουν για το συνολικό πακέτο προσφοράς(πχ μαζί με τον καφέ προσφέρουν πρωινό).Αντίστοιχα τα καταστήματα που προσφέρουν take away ασχολούνται περισσότερο με την επίτευξη χαμηλής τιμής μονάδος, ωραία γεύση και γρήγορη εξυπηρέτηση.

   Σύμφωνα με τα παραπάνω, έρχεται ένα νέο Concept στην πόλη της Θεσσαλονίκης που εμπεριέχει όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά και μέσα σε περίοδο ύφεσης και ψυχολογικής κατάπτωσης κερδίζει το στοίχημα της διαφοροποίησης στον τομέα της εκπαίδευσης.Οι φρέσκιες αντιλήψεις , οι ανήσυχες ιδεές και η εναλλακτικότητα στο τρόπο προσέγγισης της εκπαίδευσης δημιούργησαν το The School Project.
Με όρους μάρκετινγκ, η ομάδα του The School Project επιτυγχάνει ένα εναλλακτικό και πρωτοποριακό positioning(τοποθέτηση στο μυαλό του καταναλωτή) όσο αφορά την αγορά της εκπαίδευσης.Αλλάζοντας την ιστορία και τους συμβατικούς όρους μέτρησης της επιτυχίας το The School Project αλλάζει την αφήγηση και λέει στους γονείς πως κάθε παιδί διέπεται από τις δικές τους ιδιαιτερότητες και αυτές πρέπει να το συνοδεύουν και στην εκπαίδευση αλλά και κατά την βαθμολόγηση-κριτική του.Η ομάδα είναι εδώ να βοηθήσει κάθε παιδί να ανακαλύψει με τρόπους ψυχαγωγικούς και δημιουργικούς τις δικές του ιδιαίτερες δεξιότητες.Έτσι και οι ίδιοι οι γονείς πρέπει να έχουν υπομονή και να ασχοληθούν με την αθέατη πλευρά του παιδιού τους.

Για την υλοποίηση της δημιουργικής ιδέας επιλέχθηκε χώρος που βρίσκεται στην ανατολική πλευρά της Θεσσαλονίκης, με έντονη ποικιλομορφία. Αστική περιοχή με πολλές οικογένειες, σχολεία και ψυχαγωγικούς φορείς, επιτυγχάνοντας έτσι χαμηλό κόστος επικοινωνιακής δαπάνης.Η στόχευση σε καταστήματα, μαγαζιά και επιχειρήσεις με φυσική παρουσία είναι πολύ σημαντικός παράγοντας καθώς αποτελεί ένα από τα 4 στοιχεία του μίγματος μάρκετινγκ( Place). 

Όσο αφορά την επικοινωνιακή πολιτική το The School Project επενδύει στην εναλλακτικότητά του και δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην word of mouth (απο στόμα σε στόμα) επικοινωνία.Επιπρόσθετα, τα social media καλούνται να διαδραματίσουν τον δικό τους επικοινωνιακό ρόλο.Posts, φωτογραφίες,βίντεο και τοποθετήσεις περνούν μηνύματα για το πως η ομάδα βλέπει την εκπαίδευση, και τι σημαίνουν για αυτούς οι ιδιαιτερότητες των παιδιών.

   Κλείνοντας, είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό πως οι όροι που θέτει το μάρκετινγκ έχουν εφαρμογή σε όλες τις μορφές επιχειρηματικών εγχειρημάτων. Δεν έχει σημασία τι πουλάμε, δεν έχει σημασία αν αυτό που πουλάμε είναι φθηνό, αν είναι καταναλωτικό προϊόν ή αν πωλείται στην χονδική.Τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το μάρκετινγκ και μπορούν να βοηθήσουν την επιχείρησή μας να ξεχωρίσει στον μακρύ αγώνα της διαφοροποίησης είναι απλά ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ.