17 Ιουνίου 2017

Η Δημιουργία της εικόνας "Personal Brand"


Πως νοείται η εικόνα με όρους μάρκετινγκ ; Είναι η ψηφιακή ή έντυπη αποτύπωση μιας κατάστασης ή κάποιου συμβόλου ή αποτελεί μια πιο σύνθετη πραγματικότητα ;
Στον χώρο του μάρκετινγκ και πιο συγκεκριμένα του Branding είναι βασική η κατανόηση εννοιών όπως η εικόνα και η επικοινωνία καθώς και πως η λανθασμένη ή ελειμματική διαχείρησή τους μπορεί να οδηγήσει σε αρνητικές συνέπειες όσο αφορά την πορεία και τον αντίκτυπο μιας εταιρίας αλλά και την ψυχολογική ευημερία σε προσωπικό επίπεδο που επηρεάζει κοινωνικές σχέσεις , δικτύωση , καριέρα κ.α .

Ο όρος εικόνα έχει ευρεία έννοια και σχετίζεται με την μάρκα , την συσκευασία , το χρώμα ενός προϊόντος, την εταιρίκη ταυτότητα αλλά και με τον κάθε άνθρωπο ξεχωριστά ως μονάδα. Η παρούσα συλλογιστική βασίζεται πλήρως στην τολμηρή θεωρία ( κυρίως για ανθρώπους  εκτός του μάρκετινγκ ) πως κάθε ένας απο εμάς αποτελεί ενα ξεχωριστό και μοναδικό Brand. Σύμφωνα με την θεωρία αυτή, οι βασικές αρχές του Branding έχουν εφαρμογή εκτός από προϊόντα και οργανισμούς σε έννοιες, έθνη , εντυπώσεις , πρόσωπα κτλ.

-Με ποιο τρόπο όμως διαμορφώνουμε το δικό μας Brand -

Με εντελώς απλά και ακόμη απλούστερα Ελληνικά , Brand είναι αυτό που οι άλλοι σκέφτονται για μας. Γνωστοί, φίλοι , συγγενείς , συνάδελφοι είτε το θέλουμε , είτε όχι έχουν μια άποψη για το πρόσωπό μας και εμείς αντίστοιχα για αυτούς. Σύμφωνα με την παραπάνω πρόταση, μπορεί να γίνει αντιληπτό πως για κάθε κοινωνική ομάδα που συναναστρεφόμαστε έχουμε ένα εντελώς διαφορετικό Brand. Διαφορετικό το πρόσωπο που δείχνουμε στην σχολή ή το γραφείο και διαφορετικό σε ένα γεύμα με φίλους. Ότι πούμε, ότι δείξουμε και ότι αισθανθούμε στέλνουν μηνύματα και επικοινωνούν κάτι είτε μέσω της λεκτικής και απρόσωπης επικοινωνίας είτε μέσω της γλώσσας του σώματος.Είναι ολοφάνερο, πως είναι αδύνατο να μην έχουμε το προσωπικό μας Brand καθώς είναι επίσης αδύνατο να μην δημιουργούμε άποψη και να διαμορφώνουμε εντυπώσεις.

    -Πως θα λεγόταν αν μπορούσαμε να αναπτύξουμε μια διαδικασία διαχείρισης του τι σκέφτονται οι άλλοι για μας ;  Branding

Branding είναι η διαχείριση των εντυπώσεων που προάγουμε. Κάθένας από εμάς μπορεί στην πραγματικότητα να ελέγξει , να αξιολογήσει , να χειριστεί και να κατευθύνει τις εντυπώσεις που ‘’πουλά ‘’. Όλοι έχουμε μια φήμη και μια ιστορία για τρίτους την οποία δεν επιλέγουμε παρόλα αυτά η αφήγηση μας ανήκει .  Επιλέγοντας μια συνδετική , συνεπή και αξιόλογη αφηγηματική γραμμή καθοδηγούμε συμπεριφορές και διαμορφώνουμε την εικόνα μας.

Εν κατακλείδι , το Branding εμπεριέχει έννοιες ψυχολογίας, κοινωνιολογίας και ανθρωπολογίας και έτσι μας επιτρέπει να δανειστούμε πολλές έννοιες τόσο θεωρητικού όσο και πρακτικού υπόβαθρου  από τις μεγάλες μάρκες που για δεκαετίες διατηρούν το ίδιο Brand και παρόλα αυτά επικοινωνούν νέα πρότυπα , νέες ιδέες και νέες τάσεις προσαρμοσμένες στις συνθήκες του παρόντος , ικανοποιώντας τις ανάγκες του σημερινού πελάτη- καταναλώτη προσφέροντάς του μοναδικότητα ως μέλος του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου. Ακόμη , είναι αναγκαίο να διευκρινιστεί πως λέξεις και ρήματα όπως διαμορφώνω, κατευθύνω, δημιουργώ δεν δηλώνουν καταστάσεις υποκρισίας κατά την διαδικασία του Branding καθώς μπορούν να οδηγήσουν σε λανθασμένες εντυπώσεις διαφορετικές από την αφηγηματική γραμμή.